لوگو مدیران کانکس

تفاوت کانتینر و کانکس چیست؟

تفاوت کانتینر و کانکس چیست؟

عنوان‌بندی مقاله

  • تفاوت کانتینر و کانکس چیست؟

    تفاوت کانتینر و کانکس بسیار محسوس است؛ اما اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند و گاهی نام این دو را جابه‌جا استفاده می‌کنند. می‌خواهیم در این مقاله تفاوت‌های کانتینر و کانکس را بررسی کنیم.
    شما عزیزان می‌توانید همین حالا برای خرید کانکس و یا کانتینر، مشاوره، رزرو زمان بازدید و حتی اطلاع از قیمت با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شمارا راهنمایی کنند.
    با ما یعنی مدیران کانکس پرافتخارترین تیم خریدوفروش کانکس در ایران در این مقاله همراه باشید.

    کانتینر:

    کانتینر و کانکس

    کانتینر به مکعب‌های آهنی بزرگ می‌گویند که برای نقل‌وانتقالات دریایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و توسط شرکت‌های عظیم خارجی ساخته می‌شود. در کل مقصود از ساخت و تولید کانتینر محفظه‌ای آب‌بندی و ایزوله است که کشتیرانی به‌راحتی بتواند محصولات را از کشور‌هایی مختلف انتقال دهد. کانتینرها باید از بدنه‌های محکم و مقاومی برخوردار باشند تا در برابر ضربه‌ها و جابه‌جایی‌ها به محصولات داخل کانتینر آسیبی وارد نشود. کشورهایی از جمله آمریکا، ژاپن، روسیه که اخیراً چین هم به آن‌ها اضافه شده است برای حمل‌ونقل آسان به ساختن کانتینر می‌پردازند. در واقع کانتینرها همیشه مکعب آهنی نبوده و به‌صورت مخزن برای حمل مایعات و گاز ساخته می‌شوند. زمانی که کانتینرها تولید می‌شوند یک برگه سبز که نشان‌دهنده عمر مفید آن کانتینر است هم همراه آن صادر می‌گردد. پس از انقضا تاریخ مشخص شده در برگه سبز استفاده از کانتینرها غیرمجاز بوده؛ چون امکان ورود آب به کانتینر بالا است و موجب خسارت‌های سنگین می‌شود. بعد از اینکه کانتینرها برای حمل‌ونقل ازرده‌خارج شدند آن‌ها را به مزایده می‌گذراند و آن کانتینرها وارد شهرها می‌شوند. کانتینرها به‌خاطر بدنه‌ای فولادی که دارند برای استفاده به‌عنوان انبار و تعویض‌روغنی ماشین‌آلات کاربرد دارد.

    کانکس:

    نمونه عکس کانتینر

    کانکس، اتاق پیش‌ساخته‌ای است که می‌توان آن را حمل کرد، می‌توان در آن ساکن بود و فعالیت‌های مختلف در همه آب‌وهواها و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف انجام داد. کاربردهای کانکس بسیار زیاد و متفاوت است از جمله: مسکونی، پارکینگ خودرو، سرویس بهداشتی، اداری و غیره… کانکس‌ها در اندازه‌های متفاوت و طرح‌های جذاب و مختلفی ساخته می‌شوند. نکته مهم دیگر در کانکس‌ها مواد به‌کاررفته در آن‌ها است که قابل‌بازیافت هستند. برای کسانی که دنبال مکانی برای سکونت موقت هستند کانکس بسیار گزینه خوبی است. کانکس بسیار زمان کمی برای ساخته‌شدن نیاز دارد. همهٔ تولیدی‌های کانکس در تمام اوقات کانکس آماده برای فروش دارند و به‌راحتی در کمترین زمان از آنها تهیه کرد. یک کانکس برای سکونت می‌تواند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق‌خواب، سالن پذیرایی، انباری و یا هر چیز دیگری که برای زندگی لازم است را داشته باشد. کانکس‌های اداری می‌تواند دارای سالن کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق کارمندی، اتاق منشی و موارد موردنیاز دیگر باشد.

        فرق کانتینر و کانکس:

    نمونه تصویر کانکس

    • کانکس را برای سکونت انسان به‌عنوان خانه یا اداره طراحی و تولید می‌کنند؛ اما کانتینر برای حمل‌ونقل کالا تولید می‌شود.
    • کانکس‌ها به‌خاطر کاربردی که دارد در سایزها و طرح‌های متفاوتی ساخته می‌شوند درصورتی‌که کانتینرهای دارای دو اندازه ۲۰ فوت و ۴۰ فوت می باشند.(دو اندازه ۱۰ فوت و ۵۰ فوت هم دارند که خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند.)
    • کانتینر از ورقه‌های فولادی تشکیل شده است و ضخامت آن ۲ میلی متر است در حالی که کانکس بدنه آن از انواع متریال ها و عایق بندی که مناسب سکونت باشد ساخته شده است.
    • کانتینر چون برای حمل‌ونقل است پنجره و درب ندارد درحالی‌که کانکس برای سکونت انسان‌ها است و دارای در و پنجره است.
    • کانکس بسیار ظاهر شکیل و زیبایی برای استفاده درون‌شهری دارد؛ ولی کانتینر ظاهر آراسته و مناسبی برای داخل شهر ندارد. این تفاوت کانتینر و کانکس بسیار محسوس است.
    • کانکس دارای سیستم برق‌کشی و تهویه هوا و… است درحالی‌که کانتینر از هیچ‌کدام از این سیستم‌ها برخوردار نیست.
    • کانتینر را شرکت‌های بین‌المللی خاص و استاندارهای خاص و مطمئن تولید می‌کنند که این تولیدکنندگان چند کشور خارجی هستند. تولیدکنندگان کانکس ایرانی در کنار تولیدات خود به خریدوفروش کانتینرهای خارجی می‌پردازند به همین خاطر بعضی‌اوقات برای افراد تشخیص کانکس و کانتینر سخت می‌شود.

    آیا می‌توان کانتینر و کانکس را در مواردی به‌جای یکدیگر استفاده کرد؟

    در جواب این سؤال هم می‌توان بله گفت هم خیر. برای مثال اگر بخواهیم باری را که با کانتینر حمل می‌کنیم با کانکس بارگیری کنیم فرم کانکس قطعاً به هم می‌خورد و اگر بخواهیم باری را با کانکس حمل کنیم قطعاً کشتیرانی هیچ کشوری مجوز این کار را نمی‌دهد. اگر بخواهیم از کانتینر به‌جای کانکس استفاده کنیم برای دفتر یا محل زندگی با اضافه‌کردن در و پنجره و برق کش کنیم این کار شدنی است. فقط نکته قابل‌تأمل این موضوع این است که این کانتینر باوجود در و پنجره دیگر برای حمل‌ونقل قابل‌استفاده نخواهد بود. باید کاری که با کانتینر و کانکس می‌خواهیم انجام دهیم بسنجیم تا ببینیم انجام آن شدنی است یا خیر.

    مقایسه کانکس و کانتینر

    محبوبیت کانکس‌ها، خواه به‌عنوان یک‌خانه نوآورانه یا یک رستوران منحصربه‌فرد و شیک، در حال افزایش است. زیبایی آنها این است که آن‌قدر انعطاف‌پذیر هستند که می‌توان آنها را سفارشی کرد و تقریباً آن مکان را به هر جایی که می‌خواهید تبدیل کرد.

    برای برخی، ایده انتخاب یک کانتینر برای نصب در باغشان به‌جای کانکس ممکن است ضروری به نظر نرسد. چند عامل وجود دارد که یک واحد کانتینر و یک کانکس با هم تفاوت دارند.

    مواد

    یکی از تفاوت‌های بزرگ بین کانکس و کانتینر، موادی است که از آنها ساخته شده است. به طور معمول، کانکس از چوب ساخته می‌شود، درحالی‌که کانتینر حمل‌ونقل از فلز تقویت شده ساخته می‌شود. این به طور خودکار کانتینر حمل‌ونقل را قوی‌تر و بادوام‌تر می‌کند.

    چوب ضعیف‌تر از فلز است، به این معنی که بیشتر در اثر آب‌وهوای بد آسیب می‌بیند، درحالی‌که یک واحد کانتینر به طور خاص ساخته و طراحی شده است تا در برابر آب‌وهوای بدی که در دریا رخ می‌دهد، مقاومت کند.

    چوب همچنین در هوای بد تمایل به تاب برداشتن دارد و ممکن است دچار پوسیدگی یا کرم چوب شود. بااین‌حال، فلزی که برای ساخت این واحدها استفاده می‌شود، تحت‌تأثیر پوسیدگی قرار نمی‌گیرد و معمولاً از خوردگی محافظت می‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند تاحدامکان دوام بیاورد.

    اگر ظاهر یک سوله باغ چوبی را دوست دارید، می‌توانید این واحد را با چوب انتخابی خود بپوشانید و سبکی روستایی مناسب باغ ایجاد کنید.

    یک سوله چوبی همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد که کانتینر باربری به آن نیازی ندارد. این می‌تواند در طول زمان خسته‌کننده باشد.

    امنیت

    یک کانکس چوبی نسبتاً مقاوم است، اما می‌تواند به‌راحتی توسط کسی که واقعاً می‌خواهد وارد آن شود شکسته شود. پنجره‌ها را می‌توان شکست و قفل‌ها را از بین برد. علاوه بر این کانتینر که از فلز قوی ساخته شده است، می‌تواند دارای پنجره‌های قوی‌تر و سیستم‌های قفل ایمن نصب شده باشد.

    دلایل متعددی وجود دارد که چرا افراد بیشتر و بیشتری واحدهای کانکس یا کانتینر را برای نگهداری لوازم باغ خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر دلایل ذکر شده در بالا، کانتینر و کانکس همچنین یک گزینه سازگار با محیط‌زیست هستند.

    در مقایسه با سوله‌های چوبی معمولی، کانتینر حمل‌ونقل ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما هزینه‌های کمتری در طول زمان دارد، و مقرون‌به‌صرفه‌تر از ساخت سوله باغ آجر و ملاط است.

    جمع‌بندی

    در کل کانتینر و کانکس شباهت و کارایی مشابهی ندارند این مقاله فرق های بسیار کانتینر و کانکس را که اکثرا اشتباه گرفته می‌شوند با وجود تفاوت های فراوانی که دارند بررسی نمود.
    برای خرید کانکس و یا کانتینر همین حالا با کارشناسان مدیران کانکس با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس بگیرید. طراحان و کارشناسان ما برای انتخاب طرح و رنگ سازه، انتخاب متریال مناسب و سازگار با آب‌وهوای منطقه شما را برای ساخت سازه مورد نظرتان را به شما پیشنهاد می‌دهند و تا اخرین مرحله، یعنی خرید و دریافت کانکس و یا کانتینرتان، شما عزیزان دل را همراهی کنند.
    مدیران کانکس پرافتخارترین تیم ساخت‌وساز کانکس و فروش کانکس در ایران.
    موفق، پیروز و مدیرانی باشید.

    بازدید و مشاوره رایگان از مدیران کانکس

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت کانتینر و کانکس چیست؟»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انواع کانکس و کانتینرهای ویلایی

    آدرس مدیران کانکس

    مشاوره خرید و ساخت کانکس