لوگو مدیران کانکس

کانکس ثابت چیست و چه کاربردی دارد

کانکس ثابت چیست و چه کاربردی دارد

عنوان‌بندی مقاله

  • کانکس ثابت همان‌طور که از اسم آن مشخص است به کانکس‌هایی گفته می‌شوند که در یک محل به‌صورت ثابت نصب شده باشند و یکی از بهترین و سریع‌ترین نمونه‌های کانکس برای ایجاد یک اقامتگاه در یک فضای مشخص و ثابت است. همچنین از کانکس‌های ثابت می‌توان در قسمت انتهایی طبقات بر روی پشت‌بام خانه‌ها نصب کرد. کانکس ثابت بدون چرخ است و برای انتقال آن به محل نصب از ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود که به‌وسیلهٔ یک قلاب یا هوک نصب شده روی کانکس آنها را بلند می‌کنند و به محل نصب انتقال می‌دهند. کف کانکس‌های ثابت حتماً باید مقاوم‌سازی شده باشند، چون در معرض تخریب شدید هستند.
    شما عزیزان می‌توانید همین حالا برای خرید کانکس، مشاوره، رزرو زمان بازدید و حتی اطلاع از قیمت با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شمارا راهنمایی کنند.
    با مدیران کانکس پرافتخارترین تیم خریدوفروش کانکس در ایران در این مقاله همراه باشید.

    متراژ کانکس ثابت

    کانکس‌های ثابت را معمولاً در متراژ بالای ۳۶ تا ۴۰ مترمربع می سازند، چون از نظر کیفیت و هزینه مقرون به صرفه می باشد که در این ابعاد ساخته شوند.

    کاربرد کانکس ثابت

    تعریف کانکس ثابت
    کاربرد کانکس ثابت

    از انواع کانکس ثابت بیشتر در ساخت کمپ‌های مسکونی، کمپ های کارگری، کانکس رستوران‌، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، دفاتر اداری، آزمایشگاه و غیره… استفاده می‌شود. قابلیت کانکس ثابت را می‌توان با توجه شرایط مکانی کارفرما در هر ابعادی تولید و همچنین در نما و فرم‌های زیبایی طراحی و اجرا کرد.

    قیمت کانکس ثابت

    هزینه کانکس ثابت چقدر است
    قیمت کانکس ثابت

    تمامی کانکس‌ها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند مثل کامپوزیت فایبرگلاس ترمو چوب ساندویچ پانل و گالوانیزه که هرکدام از اینها قیمت متفاوتی دارند و باتوجه‌به نوع کانکس و سلیقه مشتری یکی از این متریال‌ها انتخاب می‌شود.
     نکته مهم
    هیچ شرکت تولیدکننده کانکسی نمی‌تواند در همان ابتدا قیمت تمام شده یک مدل کانکس را به طور دقیق اعلام کند.

    ساخت کانکس ثابت

    سفارش ساخت کانکس ثابت
    ساخت کانکس ثابت

    مراحل ساخت کانکس ثابت با کانکس متحرک تقریباً به‌صورت یکسان است، و تنها به‌خاطر نوع کاربری این کانکس‌ها و محل نصب، آنها را در دودسته کانکس ثابت یا کانکس متحرک طراحی و تولید می‌کنند و تفاوت اصلی این دو کانکس این است که در قسمت زیر کانکس متحرک چرخ نصب می‌شود.

    مراحل ساخت کانکس ثابت شامل ۵ مرحله ذیل است:

    • طراحی کانکس
    • برآورد، تهیه مصالح و ساخت اسکلت
    • نصب بدنه خارجی و سقف کانکس
    • نصب جزئیات و تأسیسات کانکس
    •  تست و کنترل کیفیت کانکس

    طراحی کانکس

    بسیاری از جزئیات مربوط به ساخت کانکس ثابت در این مرحله مشخص می‌شود، جزئیاتی که در کاربردی بودن نوع کانکس ثابت بسیار اهمیت دارد. طراحی کانکس ثابت از طریق نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌صورت دوبعدی و سه‌بعدی طراحی می‌شود که بعد از اجرای طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

     برآورد، تهیه مصالح و ساخت اسکلت

    در این مرحله از ساخت کانکس ثابت به تخمین مصالح موردنیاز برای ساخت کانکس می‌پردازیم و برآورد هزینه را در قالب یک پیش‌فاکتور به مشتری اعلام می‌کنیم.

    (قبل تخمین متریال حتماً متراژ و تعداد طبقات باید تعیین شود که اگر کانکس ثابت شما  دوطبقه یا متراژ آن بالای ۶ متر است از شاسی قوی‌تر و باکیفیت‌تری باید استفاده کرد و همچنین قلاب‌های سقف کانکس نیز ضخیم‌تر است.)
    تمامی متریال موردنیاز را تهیه و شروع به ساخت اسکلت کانکس می‌نماییم. برای ساخت شاسی کانکس ثابت که مهم‌ترین جزء کانکس است و تمام اجزاء بر روی آن نصب می‌گردد، از تیرآهن و پروفیل‌های آهن استفاده می‌شود. اتصال تمامی این اجزاء، اسکلت و شاسی به‌وسیله پیچ‌های سرمته دار و جوش الکترونیکی است. پس از پایان ساخت اسکلت سازه و تأیید ناظر پروژه، برای جلوگیری از زنگ‌زدن با ضدزنگ روی آن را پوشانده. انتخاب نوع ضدزنگ بستگی به شرایط اقلیمی که سازه قرار است در آنجا نصب شود دارد و ممکن است به‌جای ضدزنگ از اپوکسی برای مقاومت بیشتر استفاده کرد.

     نصب بدنه خارجی و سقف کانکس

    سقف و بدنه کانکس ثابت
    کانکس ثابت

    این مرحله از ساخت بستگی به نوع متریالی که برای ساخت کانکس ثابت در نظر گرفته شده متفاوت است. به طور مثال در کانکس ثابت با جنس ساندویچ پانل روش کار به این صورت است که می‌بایست سقف و دیوار کانکس را با پانل‌های از پیش‌تولید شده پوشاند، اما در نمای کار شده با چوب باید ابتدا سازه‌های نگهدارنده چوب را نصب کنیم و سپس چوب‌های بدنه روی آنها نصب شود و در آخر عایق‌بندی و دیوارپوش‌ها را نصب می‌کنیم. بعد از نصب سقف و دیوار کانکس نوبت به نصب درب و پنجره‌ها می‌شود، و اگر کانکس دارای حفاظ و نرده نیز باشد در انتها آنها را نیز نصب می‌کنیم.

    نصب جزئیات و تأسیسات کانکس

    بعد از اتمام مرحله سفت کاری (ساخت استراکچر، دیوارها و سقف) نوبت مرحله نازک کاری می‌رسد. در این مرحله از ساخت کانکس مواردی از قبیل پوشش کف کانکس، پوشش دیواره های کانکس، سیم‌کشی، داکت کشی، لوله‌کشی، نصب شیرآلات، سرویس بهداشتی و… انجام می‌شود.
    برای پوشش کف کانکس از مواردی نظیر پارکت، کف پوش یا سرامیک استفاده می شود که باعث می‌شود داخل کانکس ظاهری جذاب و شکیل داشته باشد. اگر کانکس طراحی شده دارای آشپزخانه نیز است نصب کابینت، سینک و گاز نیز در این مرحله انجام می‌گیرد. در کل جزئیات این مرحله از ساخت بستگی به نوع کاربرد کانکس دارد و موارد ذکر شده در بیشتر کانکس ها یکسان است.

    تست و کنترل کیفیت کانکس

    بعد از انجام تمامی مراحل ذکر شده می‌بایست سازه از نظر کنترل کیفی مورد تأیید مهندس ناظر قرار گیرد تا کانکس بعد از نصب در محل دچار مشکل نشود.
    مواردی که می‌بایست در این مرحله مورد تست و آزمایش کنترل کیفی قرار گیرد شامل مواردی نظیر:
    آب‌بندی سقف، عایق بودن و استاندارد بودن سیم کشی، تست نشت اتصالات لوله ها، رگلاژ شدن درب و پنجره ها، عایق بندی دیواره ها و همچنین بخش‌های فرعی مانند کابینت، شیرآلات، شیشه ها همگی به‌درستی و بدون ایراد نصب شده باشند. و در آخر بعد از طی‌کردن تمامی این مراحل کانکس سفارشی شما آماده و در محل موردنظر شما نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد.
    برای خرید کانکس همین حالا با کارشناسان مدیران کانکس با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس بگیرید.
    طراحان و کارشناسان ما برای انتخاب طرح و رنگ سازه، انتخاب متریال مناسب و سازگار با آب‌وهوای منطقه شما را برای ساخت سازه مورد نظرتان را به شما پیشنهاد می‌دهند و تا اخرین مرحله، یعنی خرید و دریافت کانکستان، شما عزیزان دل را همراهی کنند.
    مدیران کانکس پرافتخارترین تیم ساخت‌وساز کانکس و فروش کانکس در ایران.
    موفق، پیروز و مدیرانی باشید.

    تماس با مدیران کانکس
    تماس جهت مشاوره خرید کانکس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    2 دیدگاه دربارهٔ «کانکس ثابت چیست و چه کاربردی دارد»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انواع کانکس و کانتینرهای ویلایی

    آدرس مدیران کانکس

    مشاوره خرید و ساخت کانکس