لوگو مدیران کانکس

کانکس کتاب‌فروشی چیست و چگونه است؟

کانکس کتابفروشی چیست

عنوان‌بندی مقاله

  • کانکس کتاب‌فروشی از مواردی است که در ارتقای دانش و اطلاعات عمومی و تخصصی در بین اقشار مختلف جامعه که یکی از مقاصد هر جامعه در جهت شکوفاشدن و همچنین در به اوج رساندن استعدادهای بالقوه و بالفعل جامعه نقش دارد. در این راستا گرچه امروزه در جهت این موضوع تنوع منابع زیادی مثل سایت‌ها و مجلات اینترنتی، وبینارها و دوره‌های آنلاین، لوح فشرده و… وجود دارد؛ اما کتاب همچنان معتبرترین و مهم‌ترین منبع به‌حساب می‌آید که به‌سختی می‌توان جایگزینی برای آن یافت که به لحاظ علمی و معتبرتر بودن همتای آن باشد.

    از همین رو، در کنار کانون‌های مختلف مثل کتابخانه‌های بزرگ و کوچک جهت پیشرفت و ترقی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، پیش‌ساخته کتاب‌فروشی نیز پدیدآمده است تا در حوزه‌های متنوع و تخصصی منابع علمی خوبی را برای استفادهٔ افراد جامعه فراهم آورد. به همین خاطر امروزه می‌توان نقش و اهمیت خاصی برای کانکس کتاب‌فروشی قائل شد. همان‌طور که در سایر مقالات به این موضوع پرداختیم که کانکس چیست، در این مقاله به شرح نوعی دیگر از کانکس به نام پیش‌ساخته کتاب‌فروشی می‌پردازیم همچنین شما می‌توانید برای خرید کانکس باکیفیت و قیمت مناسب با مدیران کانکس تماس حاصل کرده تا متخصصین ما شمارا راهنمایی کنند. مدیران کانکس باتجربه‌ترین تیم ساخت‌وساز و فروش کانکس در ایران.

    انواع کانکس کتاب‌فروشی چیست؟

    نوع‌های مختلف کانکس کتاب‌فروشی
    نمونه‌ای از کانکس کتاب‌فروشی

    کتابخانه‌های ساخته شده با کانکس می‌توانند تجربه‌ای جدید ایجاد کنند و هزینه کمتری برای اجرا داشته باشند. کتابخانه‌ها با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خود روبرو هستند. بر اساس آمار وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، آمارهای اخیر نشان می‌دهد که تعداد افرادی که از یک کتابخانه عمومی بازدید کرده‌اند به کمترین میزان در تاریخ خود رسیده است.

    اما برای بسیاری، کتابخانه‌ها نشان‌دهنده دوران کودکی آنهاست، کتابخانه‌ها مکانی برای فرار به دنیای ادبی و فضاهای عمومی لازم  هستند. با وجود این، مطالعه در حال رونق است. پس چرا استفاده از کتاب‌فروشی‌ها با ارائه فضای آرام در حال کاهش هستند؟

    به‌طورکلی کانکس کتاب‌فروشی مانند یک فروشگاه کتاب‌فروشی عمل می‌کند که تکلیف اصلی آن ارائه کتاب‌ها و محصول‌های فرهنگی و علمی‌پژوهشی برای ارتقا و افزایش سطح علمی و دانش افراد جامعه است؛ همچنین از دیگر وظایف آن ارائه منابع و کتب آموزشی برای افراد علاقه‌مند و دانشجویان و علم جویان است. معمولاً پیش‌ساخته کتاب‌فروشی را در مکان‌های پر رفت‌وآمد قرار می‌دهند که افراد بیشتری روزانه با آن برخورد یابند که این امر می‌تواند موجب افزایش علاقه و تشویق افراد به کتاب‌خوانی شود و هم اینکه افراد نیازمند به آن، دسترسی راحتی به آن داشته باشند.

    انواع کانکس کتاب‌فروشی شامل دو نوع است. کانکس کتاب‌فروشی نوع سیار آن که به‌صورت چرخ‌دار است و می‌توان آن را از نقطه‌ای به نقطه دیگر انتقال داد و جابه‌جا کرد؛ این نوع برای مناطق محروم بیشتر کاربرد دارد. کانکس کتاب‌فروشی نوع ثابت که نوع کیوسک ثابت است برای نصب و استقرار دائمی کاربرد دارد و بیشتر در منطقه‌های شهری استفاده می‌شود.

    نکات مهم در اجرای کانکس کتاب‌فروشی چیست؟

    نکات مهم ساخت کانکس کتاب‌فروشی
    نمونه‌ای دیگر از کانکس کتاب‌فروشی

    یکی از نکات مهمی که در اجرای کانکس کتاب‌فروشی باید به آن توجه کرد زیبایی آن است؛ زیرا باید زیبایی طرح کانکس کتاب‌فروشی حفظ شود تا زمانی که در معرض دید مردم است جذاب و جذب‌کننده باشد و مردم برای حضور در آن جهت دیدن و خریدن کتاب‌ها و محصولات اقدام کنند. برای این منظور می‌توان از یک جداره شیشه‌ای استفاده کرد که موجب دیدن محصولات درون کانکس کتاب‌فروشی می‌شود؛ همچنین موجب جلوگیری از رسیدن گردوغبار به داخل می‌شود. در بحث اندازه نیز باتوجه‌به اقتضا و فضای در دسترس می‌توان از حداقل ۴ مترمربع تا ۳۰ مترمربع برای تعیین ابعاد و اندازه‌ی آن تصمیم گیری کرد.

    ویژگی‌های فنی کانکس کتاب‌فروشی

    مشخصات فنی کانکس کتاب‌فروشی

    جهت ساخت کانکس کتاب‌فروشی به لحاظ ویژگی‌های فنی می‌شود مشابه کانکس فروشگاهی و با روش‌های متفاوت اقدام کرد. به همین منظور ورق کامپوزیت و یا ساندویچ پانل در ایجاد نمای کانکس کتاب‌فروشی مؤثر است؛ همچنین استفاده از جداره‌های شیشه‌ای سکوریتی و کرکره برقی برای باز شدن آن مناسب است. تعبیه سایه‌بان دستی یا سایه‌بان برقی جهت ممانعت از ورود نور آفتاب به درون کانکس کتاب‌فروشی یکی از موارد موردنیاز است.

    برای کف آن از تیرآهن و تخته استفاده می‌شود. تیرآهن‌ها بایستی حداقل نمره ۱۴ یا ۱۶ و نوع دور کلاف باشد و تخته‌ها بایستی تخته‌های چند لایه آلومینیومی آجدار باشند. درصورتی که کانکس کتابفروشی نوع ثابت باشد به کار بردن ملات ماسه و سیمان و در نهایت قرار دادن سرامیک روی آن برای برای پوشش کف درون کانکس مناسب است.

    ساخت و ساماندهی بخش درونی کانکس مثل پوشش درونی و عایق کردن دیواره‌ها، نورپردازی و سیم‌کشی‌کردن برق کاملاً همانند سایر سازه‌ها انجام می‌شود. برای پیچ‌کردن قفسه‌ها به اسکلت کانکس باید قیدهای فرعی در آن اسکلت قرار داده شود تا قفسه‌ها به‌درستی نصب شوند. برای دریافت اطلاعات کامل با متخصصین مدیران کانکس، با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس حاصل کنید. مدیران کانکس قدیمی ترین تیم ساخت و ساز و فروش کانکس.

    مزایای کانکس کتاب‌فروشی

    مزیت کانکس کتاب‌فروشی

    از مزایای کانکس کتاب‌فروشی می‌توان به برخی موارد که در ادامه شرح می‌دهیم اشاره کرد. دارابودن سیستم تهویه گرمایشی و سرمایشی برای فضایی مل کانکس کتاب‌فروشی باتوجه‌به ابعاد و ساختاری که دارد و همچنین باتوجه‌به متفاوت‌بودن محل قرارگیری آن (متفاوت‌بودن ساختار نسبت به یک ساختمان کتابخانه‌ای) و همچنین فضای کمتر و مناسبی که در محیط پیاده‌رو شهرها و خیابان‌ها اشغال می‌کند از مزیت‌های آن است. شما با داشتن یک کانکس کتاب‌فروشی می‌توانید به‌راحتی کتاب‌ها و محصولات خود را در قفسه‌های آن طبقه‌بندی کنید بدون اینکه نیاز به یک تهیه یا اجاره یک مغازه برای کتاب‌فروشی خود داشته باشید و بخواهید هزینه‌هایی متحمل شوید.

    باتوجه‌به نقاط پرتردد در هر زمان که تشخیص دهید نقاط مناسب جهت فروش تغییریافته است می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا کنید. همچنین در صورت استفاده از جداره‌های شیشه‌ای می‌توانید تمامی کتاب‌ها و مجلات متنوع را در معرض دید مخاطب و مشتریان قرار دهید و احتمال فروش را بالا ببرید که داشتن درب و پنجره دوجداره در این موضوع یکی دیگر از مزیت‌ها است. همچنین شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقهٔ خود کانکس کتاب‌فروشی در رنگ و طرح متفاوت و مطابق با علاقه و سلیقهٔ خود داشته باشید و یا برای درخواست و سفارش آن از طریق ارتباط با مدیران کانکس اقدام نمایید.

    شیوه سفارش و قیمت گذاری کانکس های کتاب‌فروشی

    کانکس‌های کتاب‌فروشی بنا به مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها و ابعادی که افراد طبق آن سفارش می‌دهند ارزش گذاری می‌شود. همچنین اینکه کانکس کتاب‌فروشی مورد نیاز شما از نوع سیار باشد و متحرک باشد یا ساکن و ثابت باشد نیز در نحوه قیمت گذاری آن ها تاثیرگذار خواهد بود. اما مدیران کانکس با سابقه و تجربه خوب خود در زمینه ساخت و فروش انواع کانکس‌ها همچون کانکس اقامتی، کانکس فروشگاهی، کانکس انباری، کانکس اداری مدیریتی و… می‌تواند راهگشا و راهنمای شما در مشاوره، بررسی و درنهایت سفارش و خرید کانکس مورد نظر شما چه از نوع کتابفروشی و چه از سایر نوع‌ها باشد.

    کانکس‌های کتاب‌فروشی ترکیبی از تجربه و دسترسی آسان را ارائه می‌دهند

    کتاب‌فروشی‌ها مفهوم جدیدی نیستند، اما تبدیل آنها به کتابخانه‌های قابل حمل‌ونقل می‌توانید بسیار مفید باشد.

    همه ما عاشق نوآوری و چیزهای جدید هستیم و اغلب وقتی همه چیز ثابت می‌ماند خسته می‌شویم. با کانکس‌های کتاب‌فروشی، ممکن است مردم احساس نیاز بیشتری به بازدید و مطالعه کنند. این نوع از کتابخانه‌ها امری جدید هستند و تجربه‌ای جالب است که افراد می‌توانند با دوستان خود امتحان کنند.

    یک کتابخانه قابل‌حمل، پتانسیل هیجان‌انگیز کردن، متفاوت به‌نظررسیدن معماری استاندارد یک کتابخانه و ایجاد تجربیات جدید را دارد.

    بدون کتابخانه، تمامی افراد جامعه آسیب می‌بینند

    میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن‌قدر دور از کتابخانه زندگی می‌کنند که نمی‌توانند آن بازدید کنند.
    اما بدون کتاب، کل جوامع آسیب می‌بینند و فرصت‌ها از دست می‌رود. کودکان و بزرگسالان این فرصت را از دست می‌دهند تا از استعدادهای کامل خود استفاده کنند.
    ما مصمم هستیم که کتاب‌های بیشتری را به جوامع بیاوریم و کانکس‌های کتاب‌فروشی راهی حیاتی برای انجام این کار هستند.

    چرا به کانکس کتاب‌فروشی نیاز داریم؟

    باتوجه‌به نیاز روزافزون جامعه به کتاب، مردم روزبه‌روز به خرید کتاب، مطالعه کتاب، قرض‌کردن کتاب و غیره… روی آورده‌اند و شلوغی مراکز فروش کتاب و کتابخانه‌ها می‌توان فهمید. یکی از ایده‌های بسیار جالب برای کانکس کتاب‌فروشی برپاکردن کانکس کتاب‌فروشی در مترو به‌خصوص ایستگاه‌های شلوغ مترو است؛ زیرا افراد زیادی به دلیل دور بودن مسیر محل کار و یا مسیر بازگشت به خانه، حوصله‌شان سر می‌رود و می‌تواند از کانکس‌های کتاب‌فروشی مستقر در مترو اقدام به خرید کتاب کنند و از وقت ارزشمند خود به‌خوبی استفاده کنند. این مدل نه‌تنها در مترو جواب‌گو است؛ بلکه در پارک‌ها، مال‌ها و همین‌طور مراکز علمی آموزشی و فرهنگی قرارداد تا مردم از این کانکس‌ها کتاب خریداری کنند تا جامعه روزبه‌روز بهتر و بافرهنگ‌تر شود.

    کلام آخر و ختم کلام در مقاله کانکس کتاب‌فروشی

    کانکس کتاب‌فروشی در کنار سایر مراکز کتاب‌فروشی و کتابخانه‌ای می‌تواند تاثیر بسیار مطلوبی در روند کتابخوانی و تامین بخشی از نیاز اقشار مختلف جامعه به کتاب‌های علمی پژوهشی داشته باشد و جامعه را به سمت شکوفا شدن استعدادها ببرد. همچنین درصورتی که جابه‌جایی بسیاری وجود داشته باشد و یا در مناطق محروم باشد از کانکس سیار و درصورت استقرار دائم و حضور در مناطق شهری از کانکس کتاب‌فروشی ثابت استفاده می‌شود. شما میتوانید برای خرید کانکس های با کیفیت کتاب‌فروشی از مدیران کانکس بهترین تیم فروش کانکس در ایران کیفیت و همینطور قیمت عالی با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس بگیرید. مدیران کانکس با تجربه ترین تیم ساخت ساز کانکس در ایران.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    1 دیدگاه دربارهٔ «کانکس کتاب‌فروشی چیست و چگونه است؟»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انواع کانکس و کانتینرهای ویلایی

    آدرس مدیران کانکس

    مشاوره خرید و ساخت کانکس