لوگو مدیران کانکس

کانکس ساندویچ پانل چیست و چه ویژگی هایی دارد

همه چیز درباره کانکس ساندویچ پانل

عنوان‌بندی مقاله

  • کانکس ساندویچ پانل به کانکسی می‌گویند که برای ساخت آن در قسمت دیواره و سقف از ساندویچ پانل استفاده شده است این کانکس از مزایای بسیاری بهره‌مند است و در تمامی محیط‌هایی که فکرش را می‌توانید بکنید امکان استفاده دارد با ما همراه باشید تا بیشتر با کانکس ساندویچ پانل آشنا شوید و با دستی پر اقدام به خرید این کانکس محبوب کنید.

    ساختار ساندویچ پانل

    ساختار ساندویچ پانل به این صورت است که بین دو ورق فولادی یا آلومینیوم یک هسته میانی به‌عنوان عایق وجود دارد که به‌صورت فشرده و سبک است همانند ساندویچ همبرگر که نان از دو طرف همبرگر را پوشانده است.
    این عایق‌ها بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند و معمولاً از جنس پلی‌اورتان، پشم سنگ یا پشم‌شیشه ساخته می‌شود و انتخاب نوع عایق آن باتوجه‌به شرایط اقلیمی آن منطقه که کانکس قرار است در آن نصب شود انتخاب می‌شود.
    شما عزیزان می‌توانید همین حالا برای خرید کانکس با ساختار ساندویچ پانل خود با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس حاصل کنید تا کارشناسان ما شمارا راهنمایی کنند،
    با ما یعنی مدیران کانکس پرافتخارترین تیم خریدوفروش کانکس در ایران در این مقاله همراه باشید.

    عایق‌بندی کانکس ساندویچ پانل
    ساختار کانکس ساندویچ پانل

    همان‌طور که می‌دانید نقاط مختلف ایران دارای آب‌وهوایی متفاوت است، در برخی از مناطق هوا بسیار گرم و در برخی از مناطق هوا بسیار سرد است.
    کانکس ساندویچ پانلی به‌خاطر نوع مصالحی که در آن به‌کاررفته، مقاومت بالایی در عایق‌بندی گرما و سرما دارند، به همین دلیل بهترین انتخاب برای استفاده در این مناطق هستند. سطح خارجی ورق‌های ساندویچ پانل را راه‌راه، مسطح یا با مشخصات خاص دیگر تولید می‌کنند .
    هسته مرکزی آن باعث مقاومت سازه در برابر بارهای برشی می‌شود و بافاصله‌ای که بین ورق‌ها ایجاد می‌کند از فشارهای سطحی جلوگیری می‌شود که همین ساختار باعث دستیابی به بهترین کارایی مکانیکی و کمترین وزن در یک کانکس ساندویچ پانلی می‌شود.

    انواع کانکس‌های ساندویچ پانل

    نمونه‌ای از کانکس ساندویچ پانل
    انواع کانکس ساندویچ پانل

    کانکس‌های ساندویچ پانل به دودسته تقسیم می‌شوند:

    1. کانکس‌های ثابت: برای مدت‌زمان طولانی در یک جای ثابت استفاده می‌شود
    2. کانکس‌های متحرک: چرخ‌دار است و قابلیت جابه‌جایی دارند.

    این کانکس‌ها از نظر ظاهری نیز به سه مدل مختلف تقسیم می‌شوند:

    • ساده
    • دکوراتیو
    • ویلایی

    کاربرد کانکس‌های ساندویچ پانل

    یکی از انواع کانکس که سطح بالایی از کیفیت را دارد و بهترین محسوب می‌شوند، کانکس‌های ساندویچ پانل هستند؛ زیرا در برخورد با انواع شرایط آب‌وهوایی مقاومت دارند و عایق‌بندی که در آن استفاده شده است باعث می‌شود از ورود چیزهایی مثل برف یا باران و آب و غیره به محیط داخلی کانکس جلوگیری کند. علاوه بر این به‌خاطر کاربردهای زیادی که دارد و نیز قیمت مناسبی که دارد از کانکس ساندویچ پانل به‌عنوان موارد زیر استفاده می‌شود:

    • کانکس اداری
    • کانکس مسکونی، اقامتی
    • کانکس کارگاهی
    • کانکس‌های مستقر در قرارگاه‌ها و مکان‌های نظامی
    • کانکس‌های بیمارستانی، آزمایشگاه، اورژانس و غیره… استفاده می‌شود.

    مزایای کانکس ساندویچ پانل

    کانکس ساندویچ پنل همواره دارای مزایای بسیاری بوده که در این قسمت به طور مختصر و مفید به این مزایا فوق‌العاده می‌پردازیم.

    • کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز به نسبت بناهای سنتی
    • کاهش هزینه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی بابت گرم‌کردن یا سردکردن
    • طول عمر بالا
    • مقاومت بالا در برابر زلزله
    • عایق در برابر رطوبت، صوت، گرما و سرما
    • سهولت در ساخت
    • مناسب در تمامی شرایط آب‌وهوایی
    • مقاوم در برابر حلال‌ها و عدم خورندگی جهت استفاده در محیط‌های اسیدی و بازی
    • قابلیت انعطاف‌پذیری بالا جهت استفاده برای طرح‌های مختلف
    • قابل شستشو بودن سازه

    تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

    نمونه ورق‌های ساندویچ پنل
    تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

    ۱- عایق بندی

    مهم‌ترین تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس‌های دیگر نوع عایق‌بندی آن است.
    در کانکس‌های ساندویچ پانل عایق پلی‌اورتان تزریق می‌شود؛ اما در کانکس‌های معمولی از عایق پلی‌استایرن (یونولیت) استفاده می‌شود. عایق تزریقی پلی‌اورتان عایق حرارتی می‌باشد و در مقابل گرما، سرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
    بیرونی و درونی کانکس ساندویچ پانل از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود.
    در دیواره‌های داخلی و خارجی کانکس ساندویچ پانل از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود، اما در کانکس‌های معمولی فقط در قسمت دیواره بیرونی از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود و دیواره‌های درونی را با دیوارپوش پوشش می‌دهند (به کانکس‌های معمولی کانکس گالوانیزه نیز می‌گویند) اما در کانکس ساندویچ پانل دیگر نیاز به دیوارپوش نمی‌باشد.

    ۲- قیمت

    فرق دیگر این دو مدل کانکس در قیمت آن است که معمولاً کانکس ساندویچ پانل قیمت بالاتری به نسبت کانکس معمولی دارد.
    اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که کانکس نوع ورقی تنوع زیادی دارد و ممکن است بعضی از آنها به نسبت کانکس ساندویچ پانل گران‌تر شود؛ ولی در بیشتر مواقع ساندویچ پانل بر اساس مترمربع قیمت بیشتری دارد.

    ۳- امنیت

    تفاوت سوم این دو نوع کانکس بحث امنیت آن است، کانکس‌های معمولی به دلیل اسکلت‌بندی با تعداد ستون‌های بیشتر از امنیت بالایی برخوردارند، ولی در ساخت کانکس‌های پانلی فقط از یک اسکلت سازه به‌صورت کلاف کلی استفاده می‌کنند و سپس پانل‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و از محل به‌خصوص به یکدیگر وصل می‌شوند، سپس ورقه‌های بدنه خارجی را روی آن به‌وسیله پرچ یا پیچ نصب می‌کنند.

    ۴- وزن کانکس

    از نظر وزنی کانکس نوع معمولی (کانکس گالوانیزه) به‌خاطر اسکلت‌بندی و استفاده از پروفیل‌هایی که در اسکلت‌بندی به کار می‌رود، وزن بیشتری به نسبت کانکس ساندویچ پانل دارد.
    قبل از خرید کانکس در نظر بگیرید که اگر قرار است سازه در جایی مثل پشت‌بام یا فضایی این‌چنینی قرار بگیرد برای بلندکردن آن نیاز به جرثقیل است که بهتر است برای چنین فضایی کانکس با وزن سبک‌تر را انتخاب کنیم، چون امکان تردد برخی جرثقیل‌های سنگین‌وزن در سطح شهر وجود ندارد و همچنین ممکن بنایی که قرار است سازه را روی بام آن نصب کنید تحمل وزن آن کانکس را نداشته باشد.

    جمع‌بندی و ختم کلام در مقاله کانکس ساندویچ پنل

    انتخاب نوع کانکس باتوجه‌به شرایط اقلیمی منطقه و مکان نصب آن نیاز به مشاوره با کارشناسان این حوزه را دارد، شرکت مدیران کانکس با بیش از یک دهه تجربه در تولید و اختراع انواع سازه‌های پیش‌ساخته می‌تواند در انتخاب مناسب‌ترین سازه با شما همراه باشد.
    هدف اصلی ما از ارائه این مقاله به شما عزیزان این بود که شما عزیزان با این مدل کانکس‌ها بیشتر آشنا شده و با دردست‌داشتن اطلاعات کامل اقدام به تصمیم‌گیری و خرید کانکس کنید، البته این نکته مهم را فراموش نکنید که شما عزیزان می‌توانید از کارشناسان ما به طور کاملاً رایگان مشاوره دریافت کنید.
    برای خرید کانکس با ساختار ساندویچ پانل با کارشناسان مدیران کانکس با شماره ۰۲۱۲۲۸۰۴۲۵۲ تماس بگیرید. طراحان و کارشناسان ما برای انتخاب طرح و رنگ سازه به شما کمک می کنند و متریال مناسب و سازگار با آب‌وهوای منطقه شما را برای ساخت سازه مورد نظرتان را به شما پیشنهاد می‌دهند و تا اخرین مرحله یعنی خرید و دریافت کانکستان، شما عزیزان دل را همراهی کنند.
    مدیران کانکس پرافتخارترین تیم ساخت‌وساز کانکس و فروش کانکس در ایران.
    موفق، پیروز و مدیرانی باشید.
    با ما در ارتباط باشید💥🔥

    تماس با مدیران کانکس
    تماس جهت مشاوره خرید کانتینر ویلایی

     

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    2 دیدگاه دربارهٔ «کانکس ساندویچ پانل چیست و چه ویژگی هایی دارد»

      1. سلام دوست عزیز
        ساندویچ پانل ها با عایق های اورتان به ضخامت ۴ سانتیمتربه بالا و ساندویچ پانل دکوراتیو با عایق ۲ سانت پلی اورتان ۴ سانت پلی استایرن یا عایق های دیگر

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    انواع کانکس و کانتینرهای ویلایی

    آدرس مدیران کانکس

    مشاوره خرید و ساخت کانکس